پروانه داخلی درایور
روش نصب استاندارد
در مجموعه های استاندارد، کوپلینگ هیدرویکی با قسمت داخلی متصل به شفت موتور سوار می شود. این امر برای کوپلینگ های دارای پولی و کوپله مستقیم رایج است و دارای مزایای زیر است:
- حداقل اینرسی ممکن به موتور اضافه می شود و بنابراین آزاد است تا سریعتر شتاب بگیرد.
- در طول مرحله استارت، پروانه بیرونی به تدریج به وضعیت کارکرد ثابت می رسد. برای زمان شروع بسیار طولانی، ظرفیت اتلاف گرما کمتر است.
- در صورت نیاز به سیستم ترمز، نصب درام یا دیسک ترمز روی فلکسی کوپلینگ راحت و آسان است.
- در مواردی که مصرفکننده نمیتواند با دست بچرخد، هرگونه تعمیرات روکار، تنظیم و تعویض روغن، دشوارتر میشود.
- مخزن روغن، در صورت وجود، در سمت مصرفکننده نصب می شود. سرعت چرخش محفظه مذکور در حین راه اندازی به تدریج افزایش می یابد، بنابراین منجر به زمان شروع طولانی تر می شود. اگر مقدار روغن بیش از حد کاهش یابد، گشتاور قابل انتقال ممکن است کمتر از گشتاور راهاندازی دستگاه محرک باشد. در چنین حالتی بخشی از روغن در داخل مخزن باقی میماند و این کمبود میتواند باعث توقف هیدروکوپلینگ شود.
- در صورتی که دستگاه میکروسویچ ایمنی و فیوز حرارتی مکانیکی روی هیدروکوپلینگ نصب شده باشد، ممکن است ماشینهایی که در مرحله شروع بهطور ناگهانی متوقف میشود یا گیر میکند، سیستم ایمنی درست کار نکند.
- فلکسی کوپلینگ با قرار دادن کوپلینگ هیدرولیکی قبل از آن محافظت می شود. المان انعطاف پذیر( لاستیک و …) نصب شده بر روی کوپلینگ هیدرولیکی تحت فشار کمتری قرار می گیرد، زیرا گشتاور توسط مایع منتقل می شود و نه با اتصال مستقیم به موتور، بنابراین این پیکربندی برای کاربردهایی با راه اندازی مکرر یا تغییر مداوم جهت چرخش مناسب است.
پروانه خارجی درایور
روش نصب معکوس
- اینرسی بالاتر به طور مستقیم به موتور متصل می شود.
- پروانه بیرونی که مستقیماً به موتور متصل است، فوراً به سرعت موتور می رسد. بنابراین تهویه از ابتدا در بیشترین حالت قرار میگیرد.
- مونتاژ دیسک ترمز یا درام روی کوپلینگ های هیدرولیکی KR دشوارتر و گرانتر است و منجر به طول محوری بیشتر کل مجموعه ماشین میشود.
- بدنه به موتور متصل است، بنابراین میتوان به صورت دستی کوپلینگ را برای بررسی تراز روغن و پر کردن آن چرخاند.
- مخرن روغن در سمت موتور نصب می شود و در عرض چند ثانیه به سرعت موتور می رسد، بنابراین روغن به تدریج و به طور کامل در مدار اصلی سانتریفیوژ میشود.
- با این حال، فاز شروع در زمان کوتاهتری نسبت به روش نصب استاندارد انجام میشود.
- عملکرد سیستم ایمنی میکروسوییچ همیشه در صورت نصب معکوس، تضمین میشود، زیرا بدنه به دلیل نصب روی شافت موتور همیشه میچرخد.
- در صورت راهاندازی مکرر یا وارونگی جهت چرخش، کوپلینگ انعطافپذیر بسیار بیشتر تحت فشار قرار میگیرد و عمر لاستیک هایش کاهش مییابد.