روش نصب استاندارد
حداقل اینرسی ممکن به موتور اضافه می شود و بنابراین سریعا شتاب میگیرد. در طول مرحله استارت، پروانه بیرونی به تدریج به وضعیت کارکرد ثابت میرسد. برای زمان شروع بسیار طولانی، ظرفیت اتلاف گرما کمتر است.
در صورت نیاز به سیستم ترمز، نصب درام یا دیسک ترمز روی کوپلینگ فلکس راحت و آسان است.
در برخی موارد، جایی که driven machine نمیتواند با دست بچرخد، تعمیر و نگهداری روغن از جمله بررسی میزان روغن، پر کردن مجدد و تراز کردن آن دشوارتر میشود.
The delayed fill chamber، در صورت وجود، در سمت driven نصب میشود. سرعت چرخش محفظه مذکور در حین راهاندازی به تدریج افزایش مییابد، بنابراین با فرض عدم تغییر قطر دهانههای تخلیه منجر به زمان شروع طولانیتر میشود. اگر مقدار روغن بیش از حد کاهش یابد، گشتاور قابل انتقال ممکن است کمتر از گشتاور راهاندازی دستگاه محرک باشد. در چنین حالتی بخشی از روغن در داخل محفظه تاخیری باقی میماند. این کمبود روغن در کوپلینگ سیال ممکن است باعث توقف شود.
ممکن است “سوئیچ پین” روی ماشینهایی به دلیل شرایط نامنظم عملکرد، در مرحله شروع بهطور ناگهانی متوقف شود یا گیر کند و نهایتا به درستی کار نکند.
فلکسی کوپلینگ با قرار دادن هیدروکوپلینگ قبل از آن محافظت میشود و بنابراین این روش نصب برای کاربردهایی با راهاندازی مکرر یا وارونگی جهت چرخش مناسب است.
روش نصب معکوس
اینرسی بالاتر به طور مستقیم به موتور متصل میشود.
پروانه بیرونی که مستقیماً به موتور متصل است، فوراً به سرعت سنکرون میرسد. بنابراین تهویه از ابتدا حداکثر است.
مونتاژ دیسک ترمز یا درام روی فلوئیدکوپلینگ KR دشوارتر، گرانتر است و منجر به طول محوری بیشتر کل مجموعه ماشین میشود.
پروانه و پوشش بیرونی به موتور متصل هستند، بنابراین میتوان به صورت دستی کوپلینگ را برای بررسی تراز و سطح روغن و برای پر کردن مجدد چرخاند.
محفظه پر تاخیری در سمت DRIVER نصب میشود و در عرض چند ثانیه به سرعت همزمان میرسد.
بنابراین روغن به تدریج و به طور کامل در مدار اصلی سانتریفیوژ میشود.
زمان شروع با تعویض دهانههای تخلیه کالیبره شده قابل تنظیم است.
با این حال، مرحله شروع در زمان کوتاهتری نسبت به روش نصب استاندارد با پروانه محرک داخلی انجام میشود.
عملکرد پین سوئیچینگ همیشه در این روش نصب تضمین میشود، زیرا پروانه بیرونی همیشه میچرخد و روی شفت DRIVER نصب شده است.
در صورت راهاندازی مکرر یا وارونگی جهت چرخش، کوپلینگ انعطاف پذیر بسیار بیشتر تحت فشار قرار میگیرد.